تبلیغات
ایرانیان خارج از کشور، شورای استانی خراسان رضوی - راهی آسان برای حل مشكلات ایرانیان خارج از كشور ؛ حل 20 سرفصل اصلی مشكلات ایرانیان با تلفن2777

راهی آسان برای حل مشكلات ایرانیان خارج از كشور ؛ حل 20 سرفصل اصلی مشكلات ایرانیان با تلفن2777

  نظرات |  یکشنبه 3 بهمن 1389
هرگونه مشكلی كه برای ایرانیان خارج از كشور ایجاد شود، آنان به راحتی و فقط با شماره گیری شماره تلفن 0098212777 ، می توانند پیشنهاد، انتقاد و مشكل خود را به گوش مسوولان دولت ایران برسانند تا مسایل و مشكلاتشان ظرف مدت 72 ساعت پاسخ داده شود.مهم نیست مشكل سیاسی ، فرهنگی یا درگیر شدن در یك پرونده قضایی و حتی در رابطه با درخواست سرمایه گذاری در ایران و انتقال تجارب و دانش باشد. هر مشكل و مساله ای ، ظرف 72 ساعت پاسخ داده می شود حتی اگر مشكل طوری باشد كه به دلیل ماهیتش و پیگیری دستگاه های مختلف نیاز به سپری كردن زمان طولانی داشته باشد باز هم ظرف 72 ساعت ، اطلاعاتی در زمینه چگونگی روند حل مساله به تماس گیرنده ، داده خواهد شد...
مهمترین دستگاه های اجرایی ایران از جمله سازمان های بازنشستگی كشوری، تامین اجتماعی، نظام وظیفه، وزارت اقتصاد و دارایی، ثبت احوال كشور، نیروی انتظامی،‌اداره كل گذرنامه، نهاد ریاست جمهوری،‌اداره كل كنسولی وزارت خارجه، وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری در مركز تلفنی رسیدگی به امور ایرانیان مقیم خارج دارای نمایندگان ثابت و تام‌الاختیاری هستند تا به تمام امور مختلف ایرانیان خارج از كشور رسیدگی شود.

این نمایندگان بطور شبانه روزی 24 ساعته در هر ساعت از شبانه روز، پاسخگوی ایرانیان مقیم خارج از كشور هستند؛ پاسخ‌های ارایه شده از سوی مركز تلفنی 2777، ‌جنبه مشاوره‌ای ندارد بلكه نتیجه دارد و تا حل شدن كامل مشكل ، پاسخگوی ایرانیان خارج از كشور است.

رییس مركز شبانه روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از كشور در این رابطه به خبرنگار اجتماعی ایرنا می گوید: ایرانیان مقیم خارج از كشور ، هر مشكلی را كه مطرح كنند به آن رسیدگی می شود.

`علی شعبانی` افزود: مشكلات ایرانیان مقیم خارج از كشور دارای 20 سرفصل اصلی از جمله سرفصل های اقتصادی و بازرگانی، فرهنگ و رسانه، امور كنسولی، حقوقی و قضایی، علمی و آموزشی، گذرنامه و امور اتباع، وظیفه عمومی، دینی و مذهبی ، امور زنان و خانواده، امور خیریه و كمیته امداد، حمایت از نیازمندان، امور سجلی و كارت ملی، مسایل مربوط به همایش ها، تقاضای ملاقات با مسوولان، امور فرودگاه ها، پیشنهادات، نظرات و سایرموارد است.

وی ادامه داد: ایرانیان مقیم خارج از كشور حتی اگر مساله ای در كشور میزبان نیز دارند با تماس با تلفن 2777 و پیگیری مراجع ذی صلاح، برطرف خواهد شد.

رییس مركز شبانه روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از كشور با اشاره به اینكه این سامانه تلفنی، از 24 اسفندماه سال گذشته ، فعالیت خود را آغاز كرده است، خاطرنشان كرد: روزانه 80 تا 100 تماس تلفنی با این مركز گرفته می شود و تاكنون بیش از شش هزار پرونده ثبت شده است.

شعبانی افزود: در مجموع 80 درصد این پرونده ها مورد رسیدگی قرار گرفته است كه به 11 درصد آنها بصورت آنلاین و به 69 درصد آنها با پیگیری دستگاه های ذیربط پاسخ داده شده است و بقیه نیز در حال پیگیری هستند.

وی در ادامه، مثال های عینی از مشكلات ایرانیان مقیم خارج ذكر می كند و می گوید :

یك ایرانی مقیم اكراین در ایران با مشكل سررسید وام های خود روبرو شده بود كه با كمك كارگروه اقتصادی ، مهلت وام او تا یكسال تمدید شد؛ در مورد دیگر یك ایرانی در فرودگاه نیویورك در راه برگشت به ایران، متوجه اتمام اعتبار پاسپورت خود می شود و با تماس با این مركز ، پاسپورت او ظرف 45 دقیقه تمدید می شود در حالیكه در حالت عادی تمدید پاسپورت، حداقل دو هفته زمان می برد.

همچنین یك زن ایرانی در پی فریب یك گروه قاچاقچی از شیراز به اروپا و سپس به جبل الطارق اسپانیا، منتقل می شود و وكیل انگلیسی نیز او را از بازگشت به ایران ترسانده بود اما با تماس با 2777 برغم خروج غیرقانونی ، برای این زن ، روادید صادر می شود و اكنون بدون مشكل خاصی در ایران زندگی می كند و تمام آن سیاه نمایی وكیل انگلیسی او نیز نقش برآب شد.

برخی دیگر از ایرانیان مقیم خارج خواستار كمك به ایران هنگام حوادث و سیل و برخی دیگر نیز خواستار همكاری با مجامع دانشگاهی ایران هستند.

رییس مركز شبانه روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از كشور می افزاید: علاوه بر رسیدگی به مشكلات ایرانیان مقیم خارج از كشور اكنون بانك اطلاعاتی مناسبی از تخصص ها و استعدادهای این دسته از ایرانیان به دست آمده است كه می تواند در برنامه ریزی ها مورد استفاده قرار گیرد.

شعبانی افزود: از میان مشكلات و پرونده های مطرح شده ایرانیان مقیم خارج از كشور، رسیدگی به مسایل مربوط به امور قضایی و حقوقی ، روندی طولانی تر دارد اما با این حال ظرف 72 ساعت با فردتماس گیرنده پاسخی مبنی بر چگونگی رسیدگی به پرونده، ارایه خواهد شد.

وی ادامه داد: بیشترین مشكلات مطرح شده ایرانیان مقیم خارج از كشور در زمینه مسایل وظیفه عمومی با فراوانی 22 درصد است و پس از آن مسایلی مانند مسایل مربوط به امور كنسولی و حقوقی و قضایی قرار دارد.

رییس مركز شبانه روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از كشور گفت: تاكنون از 62 كشور جهان با مركز تلفنی 2777 ، تماس گرفته شده و بیشترین تماس ها نیز با فراوانی 17 درصد از كشور آمریكا بوده است.

شعبانی افزود: پس از آمریكا بیشترین تماس ها از كشورهای آلمان، بریتانیا، سوئد و كانادا بوده است.

وی خاطرنشان كرد: 27 درصد از ایرانیان مقیم خارج از كشور هنگامی كه برای ماموریت یا مسافرت به ایران آمده بودند،‌مشكلات خود را مطرح كرده اند.

به هرحال راه اندازی مركز تلفنی 2777، نشانگر رویكرد تعامل گرایانه دولت خدمتگزار دهم در ارتباط با ایرانیان مقیم خارج از كشور و عزم راسخ مسوولان نظام اسلامی در استفاده از توانایی های ایرانیان و رسیدگی به مشكلات هموطنان خارج از كشور ، دارد. چراكه مركز شبانه روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از كشور با دستور رییس جمهوری و تحت نظارت مستقیم جانشین وی در شورا و دبیركل شورا، آغاز به كار كرده است.

به گفته `محمدشریف ملك زاده` دبیر كل شورای عالی امور ایرانیان خارج از كشور، سیستم خدمات رسانی 2777 در حال اتصال به تمام وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها است تا نظام بوروكراسی اداری در رسیدگی به مشكلات ایرانیان مقیم خارج از كشور حذف شود.

به نظر می رسد راه اندازی سامانه تلفنی 2777 علاوه بر كاركردهای گفته شده، نقش بسزایی در اعتمادسازی ایرانیان خارج از كشور ایفا می كند چراكه به گفته `علی شعبانی` رییس مركز شبانه روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از كشور ، بسیاری از هموطنان در ابتدای فعالیت این مركز حتی حاضر نبودند مشخصات فردی و یا شماره تماس برای گرفتن پاسخ، ارایه دهند. اما اكنون جزئی ترین مسایل زندگی خود را با این مركز درمیان می گذارند و هنگام وصول نتیجه گاه با مراجعه حضوری و با گل و شیرینی و گاه با ارسال یك ایمیل محبت آمیز و گاه نیز تلفنی ، مراتب تشكر خود را اعلام می كنند.

برطرف كردن خلاء های قانونی، حذف بوروكراسی و رسیدگی به مشكلات در كوتاه ترین زمان ممكن از مهترین اهداف راه اندازی تلفن 2777 برای ایرانیان مقیم خارج از كشور است.

تلفن 2777، راه دسترسی عمده، ساده و كم هزینه برای ایرانیان خارج از كشور در جهت رفع مشكلاتشان است.

ایرانیان مقیم خارج از كشور علاوه بر ارتباط تلفنی، می توانند از طریق مراجعه حضوری، الكترونیكی و شبكه نمابر به شماره 00982122660793 و روش پست و همچنین از طریق Info@2777.ir ایمیل ، ارسال پیام كوتاه - سامانه پیام كوتاه 2777 - و وب سایت www.2777.ir ، نیز درخواست ها و مشكلات خود را به مركز شبانه روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از كشور ، ارایه دهند.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.