تبلیغات
ایرانیان خارج از کشور، شورای استانی خراسان رضوی - راه‌اندازی سیستم آن‌لاین مركز رسیدگی به امور ایرانیان خارج از كشور در استانداری‌ها

راه‌اندازی سیستم آن‌لاین مركز رسیدگی به امور ایرانیان خارج از كشور در استانداری‌ها

  نظرات |  سه شنبه 24 اسفند 1389
 

سیستم آن‌لاین مركز رسیدگی به امور ایرانیان خارج از كشور در معاونت برنامه‌ریزی‌ استانداری‌های 31 استان كشور صبح سه‌شنبه راه‌اندازی شد. به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیستم آن‌لاین مركز رسیدگی به ایرانیان خارج از كشور در معاونت برنامه‌ریزی‌ استانداری‌های كشور در جهت خدمت‌رسانی به هموطنان خارج از كشور با حضور محمدشریف ملك‌زاده ـ دبیركل شورای عالی ایرانیان خارج از كشور ـ، معاونان برخی وزارتخانه‌ها، رییس سازمان بازنشستگی كل كشور و برخی دیگر از مسوولان راه‌اندازی شد. در این مراسم محمدشریف ملك‌زاده ـ دبیركل شورای عالی ایرانیان خارج از كشور ـ گفت: با این سیستم ارتباط مستقیم ایرانیان خارج از كشور با معاونت استانداری‌های 31 استان كشور برقرار شده و آنان می‌توانند مشكلات خود را در میان بگذارند. در واقع با راه‌اندازی این سامانه تخصصی، بوروكراسی حذف می‌شود. ...
 

او ادامه داد: خدمات در نظر گرفته شده از سوی معاونت‌های برنامه‌ریزی‌ در 31 استان در همه زمینه‌ها بوده و بر همین اساس پاسخگویی نباید به تاخیر بیفتد. این سیستم آن‌لاین در همه استان‌ها راه‌اندازی می‌شود. 

دبیركل شورای عالی ایرانیان خارج از كشور افزود: در گذشته یكی از مشكلات موجود میان ایرانیان خارج از كشور نبود آشنایی كافی با قوانین و مقررات كشور بود كه این موضوع باعث فساد و سوءاستفاده برخی می‌شد. 

هم‌چنین در ادامه این مراسم شعبانی ـ رییس مركز شبانه‌روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از كشور ـ به مناسبت اولین سالگرد راه‌اندازی این مركز شبانه‌روزی گفت: تا كنون هفت هزار درخواست از سوی ایرانیان خارج از كشور به این مركز ارسال شده و 80 درصد از این درخواست‌ها پاسخ داده شده و سایر این درخواست‌ها در حال پیگیری است كه اكثر این در خواست‌ها شامل پرونده‌های قضایی و حقوقی می‌شود كه نیازمند مدت زمان بیش‌تری است. هم‌چنین بیش از 1500 پرونده به صورت حضوری از سوی این مركز شبانه‌روزی مورد بررسی و پاسخگویی قرار گرفته است. 

او ادامه داد: بیش‌ترین درخواست‌ها از آمریكا به میزان 18 درصد و سپس از آلمان و كشورهای دیگر بوده است اما در كل ایرانیان خارج از كشور از 74 كشور جهان با این مركز ارتباط داشته‌اند. 

شعبانی با اشاره به دستاوردهای این مركز در طول یك سال گفت: از این دستاوردها می‌توان به اعتمادسازی، تخصصی شدن موارد ارجاع از سوی ایرانیان خارج از كشور، باور مردم به كارآمدی مركز، تاثیر مركز شبانه‌روزی در حفظ هویت اسلامی و ایرانی، كاهش بروكراسی، ایجاد بانك اطلاعات و اشراف به مشكلات پیش روی ایرانیان خارج از كشور، تداوم تماس هموطنان ایرانی خارج از كشور اشاره كرد. 

وی ادامه داد: این مركز شبانه‌روزی همانند خانه‌ای برای ایرانیان خارج از كشور است و با تلاش یك‌ساله خود توانسته به صورت یك همراه برای ایرانیان خارج از كشور تبدیل شود. 

سپس بتول شهنواز ـ فوق تخصص ناهنجاری كودكان ـ كه مقیم آمریكاست از فعالیت شورای عالی ایرانیان خارج از كشور و به خصوص به مركز شبانه‌روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از كشور تشكر كرد. 

در ادامه این مراسم میهمانان از مركز شبانه‌روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از كشور بازدید كرده و در این بازدید ارتباط تصویری با دكتر مرندی ـ پزشك ایرانی مقیم در خارج از كشور ـ برقرار شد. 

وی در این ارتباط تصویری ضمن تشكر از این سامانه پاسخگویی گفت: این مركز شبانه‌روزی نهایت سعی خود را انجام می‌دهد كه بتواند مشكلات ایرانیان خارج از كشور را حل كند. 

هم‌چنین نیاوند ـ معاون استانداری استان خراسان رضوی ـ در ارتباط تلفنی درباره راه‌اندازی این سامانه پاسخ‌گویی در استانداری‌ها گفت: با ایجاد این سامانه پاسخگویی در معاونت برنامه‌ریزی استانداری‌ها امید است مشكلات ایرانیان خارج از كشور برطرف شود. شورای عالی ایرانیان خارج از كشور با تلاش‌های خود توانسته‌ است قلب‌های ایرانیان خارج از كشور را متوجه ایران كند. 

او ادامه داد: شورای عالی ایرانیان خارج از كشور با انجام اقدامات بزرگ توانسته است اعتماد را در میان ایرانیان خارج از كشور فراهم كند. امید است این اعتمادسازی دستاوردهای بزرگی را برای ایران اسلامی به همراه داشته باشد. 

 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.