تبلیغات
ایرانیان خارج از کشور، شورای استانی خراسان رضوی - دبیر کل شورایعالی امور ایرانیان خارج از کشور خبر داد: استقبال از میهمانان نوروزی ایرانی مقیم خارج از کشور در فرودگاه‌ها

دبیر کل شورایعالی امور ایرانیان خارج از کشور خبر داد: استقبال از میهمانان نوروزی ایرانی مقیم خارج از کشور در فرودگاه‌ها

  نظرات |  پنجشنبه 26 اسفند 1389
دبیر کل شورایعالی امور ایرانیان خارج از کشور گفت: به مناسبت ایام نوروز در همه فرودگاه های بین المللی طرح استقبال از میهمانان نوروزی ایرانی مقیم خارج از کشور را داریم. به گزارش برنا به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، محمد شریف ملک زاده در نشستی که صبح امروز در محل این شورا برگزار شد سال  89را سالی پربار از نظر حمایت های شورا و همکاری سایر نهادها عنوان کرد و اظهار داشت: در سال 90 برنامه های بسیار متنوعی را خواهیم داشت که می توان به برگزاری سومین همایش شورا در دی ماه، 9همایش تخصصی پزشکی، فرهنگی، رسانه ای در داخل کشور و به طور همزمان 10همایش تخصصی در حوزه های مختلف در خارج از کشور اشاره کرد. دبیر کل شورایعالی امور ایرانیان خارج از کشور  ادامه داد: به مناسبت ایام نوروز در همه فرودگاه های بین المللی طرح استقبال از میهمانان نوروزی ایرانی مقیم خارج از کشور را خواهیم داشت و کشیک هایی به صورت شبانه روزی در فرودگاه ها به این هموطنان خدمات مورد نیاز را ارائه می دهد....
ملک زاده افزود: از فردا، چهارشنبه، نیز این کار در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به صورت نمادین آغاز می شود تا استقبال خوبی را از میهمانان نوروزی داشته باشیم.

دبیر کل شورایعالی امور ایرانیان خارج از کشور  همچنین از راه اندازی سامانه پاسخگویی مستقیم معاونت برنامه ریزی استانداری های سراسر کشور خبرداد و گفت: با راه اندازی این سامانه هموطنان به صورت مستقیم می توانند با معاونان استانداری ها در ارتباط باشند.
 
وی با تاکید بر این که این سامانه در جهت حذف بوروکراسی از سیستم های اداری راه اندازی شده است، تصریح کرد: علاوه بر این شبکه بسیار تخصصی نیز راه اندازی شده تا میزان پاسخگویی معاونان استاندار به صورت آنلاین به سوالات رصد شود تا میهمانان به هیچ وجه در حوزه های گمرکی ،حقوقی و... مشکل نداشته باشند.

ملک زاده خاطر نشان کرد: عدم دسترسی مخاطبان و ایرانیان مقیم خارج از کشور به قوانین و مقررات و عدم وجود آموزش در این زمینه مشکلی بود که سال ها ایجاد دغدغه می کرد و باعث فساد می شد که با راه اندازی این سامانه و ارائه آموزش های لازم رفع می شود.

در ادامه نشست  معاون وزیر راه و ترابری نیز آمادگی این وزارتخانه را برای استقبال از میهمانان نوروزی و هموطنان مقیم خارج از کشور اعلام کرد و افزود: آمادگی هر گونه پذیرایی از میهمانان نوروزی را داریم و جدا از ارائه تسهیلات جاری با همکاری دفتر امور ایرانیان خارج از کشور آماده ارائه هر گونه سرویس دهی به این افراد هستیم.

محسن اسماعیلی اظهار داشت: در صورت بروز مشکل نیز دفتر ستاد مرکزی ما در تهران و مجموعه حوزه مدیریتی فرودگاه ها مرز هوایی و بین المللی آمادگی ارائه خدمات را دارند.

رییس مرکز شبانه روزی ساماندهی پاسخگویی به سوالات ایرانیان خارج از کشور 2777، نیز در این نشست گفت: بیشترین تماس ها به ترتیب از کشورهای آمریکا18درصد، آلمان 14درصد، انگلیس8درصد بوده است و از کشورهای هلند و سوئد طی یکسالی که سامانه به راه افتاده است 7هزار درخواست از طرف هموطنان خارج از کشور داشته ایم که 80درصد از آنها پاسخ داده شده است و بقیه پاسخ سوال ها نیز در حال پیگیری است. بیشترین پرونده های در حال پیگیری نیز قضایی است که روند طولانی تری دارد.

علی شعبانی ادامه داد: در حال حاضر بانک اطلاعاتی مفیدی از هموطنان مقیم خارج از کشور در دست است که این بانک اطلاعاتی برای برنامه ریزی و نحوه تعامل با این افراد موثر است.

شعبانی گفت: تماس هایی از 74کشور جهان داشته ایم که به تدریج از 51کشور اسلامی و 23 کشور غیر اسلامی بوده است.

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.